مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 12:502018-06-25اقتصادي

درخشش لبخند فولاد بر چهره اقتصاد کردستان


ثروتمند بودن تنها منحصر به داشتن پول نیست، بلکه دسترسی به منابعی است که به خلق فرصت و ثروت منتهی شود؛ یکی از منابع غنی خلق ثروت در کردستان «فولاد» است که تأثیری ژرف را بر لایه های مختلف اقتصادی خواهد گذاشت.

- ثروتمند بودن تنها منحصر به داشتن پول نیست، بلکه دسترسی به منابعی است که به خلق فرصت و ثروت منتهی شود؛ یکی از منابع غنی خلق ثروت در کردستان فولاد است که تأثیری ژرف را بر لایه های مختلف اقتصادی خواهد گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فولاد بعد از نفت و گاز، عنوان دومین کالای پرحجم تجارت جهانی را به خود اختصاص داده و گستره وسیعی از صنایع پایین دستی از قبیل حمل و نقل، ساختمان، ساخت ماشین آلات، معدن و دیگر صنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی را تغذیه می کند.

خوشبختانه کشور ایران از این لحاظ مستعد بوده و با دارا بودن ذخایر فراوان سنگ آهن در رتبه دهم جهان قرار می گیرد؛ مزیتی که استان کردستان نیز از آن بی بهره نبوده و طی سال های اخیر توجه سرمایه گذاران حوزه صنعت، معدن و تجارت را به این استان زرخیز به عنوان یکی از ظرفیت های غنی در حوزه معادن معطوف کرده است.

وجود ذخایر قابل توجه معدنی در استان کردستان و برخورداری از 230 کیلومتر مرز مشترک با عراق و هم چنین نزدیکی به اروپا برای صادرات زمینی، بستر مناسبی را برای جذب سرمایه گذار در بخش معدن و ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش لبخند فولاد بر چهره اقتصاد کردستان

درخشش لبخند فولاد بر چهره اقتصاد کردستان