مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 12:002018-06-25بين الملل

نگرانی اردن از افزایش تنش ها در جنوب سوریه/ "توان پذیرش آوارگان بیشتر را نداریم"


در حالی که ارتش سوریه اعلام کرده برای یک عملیات نظامی قریب الوقوع در جنوب سوریه آماده می شود، اردن تاکید کرد، ظرفیت این کشور اجازه استقبال از موج جدید پناهجویان سوری را نمی دهد.

- نگرانی اردن از افزایش تنش ها در جنوب سوریه/ "توان پذیرش آوارگان بیشتر را نداریم" در حالی که ارتش سوریه اعلام کرده برای یک عملیات نظامی قریب الوقوع در جنوب سوریه آماده می شود، اردن تاکید کرد، ظرفیت این کشور اجازه استقبال از موج جدید پناهجویان سوری را نمی دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جمانه غنیمات، سخنگوی دولت اردن در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: ظرفیت اردن با توجه به تعداد بالای سوری هایی که میزبان آنها هستیم، از منظر منابع مالی و زیرساختی اجازه استقبال از موج جدیدی از پناهجویان را نمی دهد.

اردن میزبان حدود 650 هزار پناهجوی سوری است که نام آنها در لیست سازمان ملل ثبت شده است اما امان تعداد کسانی را که از زمان آغاز درگیری ها در سوریه در سال 2011 به این کشور پناه آورده اند، حدود 1.

3 میلیون تن تخمین می زند و هزینه میزبانی از آنها را بیش از 10 میلیارد دلار اعلام کرده است.

غنیمات تاکید کرد: اردن از نقش انسانی خود و یا پایبندی اش به منشورهای بین المللی دست نکشیده و نخواهد کشید اما ظرفیت و توان میزبانی از موج جدیدی از پناهجویان را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی اردن از افزایش تنش ها در جنوب سوریه/ "توان پذیرش آوارگان بیشتر را نداریم"

نگرانی اردن از افزایش تنش ها در جنوب سوریه/ "توان پذیرش آوارگان بیشتر را نداریم"