مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 11:362018-06-25بين الملل

مواجهه فین تک ها با FATF


پیمان FATF یا همان گروه ویژه اقدام مالی در واقع دبیرخانه ای است برای بستن دسترسی پولی و مالی سازمان ها، شرکت ها، و ارگان هایی که در مسیری مخالف با سیاست های آمریکا قدم بر می دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس"، پیمان FATF یا همان گروه ویژه اقدام مالی در واقع دبیرخانه ای است برای بستن دسترسی پولی و مالی سازمان ها، شرکت ها، و ارگان هایی که در مسیری مخالف با سیاست های آمریکا قدم بر می دارند.

از دیگر سو، این پیمان به صورت آشکارا دستورالعملی را صادر می کند که مطابق با آن باید تمامی مبادی و مقاصد پولی به طور شفاف برای این دبیرخانه در دسترس باشد.

هرچند شفافیت اطلاعات و عملکرد جزو مسائل بسیار مهم در راستای اعتلای سطح کیفی تصمیم گیری در حاکمیت است؛ اما این شفافیت اطلاعات نباید دستمایه اعمال فشار های بین المللی شود؛ بلکه بسیاری از این اطلاعات باید در خود خانواده حفظ شود.

با عنایت به این موارد باید به چند نکته مهم اشاره کرد: شفافیت اطلاعات عموماً در یک دولت و حاکمیت و در واقع در یک خانواده بزرگ معنادار است؛ لذا در دسترس بودن همه اطلاعات یا مهم ترین اطلاعات مانند اطلاعات پولی و مالی برای بیگانگانی که وجه اشتراکی با ما ندارند، نه تنها لازم نیست بلکه با ریسک های بسیار بالایی مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه فین تک ها با FATF

مواجهه فین تک ها با FATF