مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 11:352018-06-25بين الملل

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به وخامت جنگ تجاری با آمریکا


کمیسیون اروپا هشدار داد که جنگ تجاری جهانی در شرایطی که سیستم مبتنی بر مقررات تجارت بین المللی به فضایی تبدیل می شود که در آن قدرتمندان اراده خود را به ضعیف ترها تحمیل می کنند وخیم تر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس یادداشتی که از سوی کمیسیون اروپا تهیه شده است، اختلاف میان آمریکا و نزدیک ترین شرکای تجاری این کشور در ماه های آینده تشدید خواهد شد، زیرا تدابیر یکجانبه ای تهدید و اجرا می شوند و در برخی موارد به انتقام جویی یا قراردادهای مرکانتیلیستی منتهی می شود.

براساس این یادداشت، دنیا به سمتی خواهد رفت که در آن مقررات تنها زمانی که مناسب باشند اجرا می شوند و قدرت، جای مقررات را به عنوان مبنای روابط تجاری می گیرد.

این هشدار جدی در شرایطی مطرح می شود که مدل اقتصادی اروپایی صادرات محور، به دلیل فشارهای دونالد ترامپ – رییس جمهور آمریکا – که تلاش می کند کسری تجاری کشورش را به هر قیمتی کاهش دهد حتی اگر به معنای برهم خوردن مقررات جهانی باشد، در خطر فروپاشی قرار گرفته است.

ترامپ پس از وضع تعرفه های تنبیهی برای واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا، اکنون تهدید کرده که برای خودروهای اروپایی 20 درصد تعرفه وضع می کند که چنین اقدامی ضربه سنگینی به صنعت خودروی اتحادیه اروپا وارد خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به وخامت جنگ تجاری با آمریکا

هشدار اتحادیه اروپا نسبت به وخامت جنگ تجاری با آمریکا