مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 11:152018-06-25اقتصادي

به نام میراث فرهنگی، به کام تجارت!


محله امامزاده یحیی کوچه ابوالقاسم شیرازی پلاک 19 ساختمان در حال ساخت نیمه متعارفی است که خلاف همه قوانین شهری بعد از ساخت وساز همچنان سر جای خود بالا می رود؛ - با این قول که هشتی قدیمی اش باشد و حیاط مرکزی اش همچنان پابرجا.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اما حالا همسایگانِ قدیمی می گویند این بنا که خانه ی قدیمی بوده و مالکش به عنوان یک ملک خیریه و وقفی قول داده که بنا را در قالب کاربری حسینیه بسازد، اما گویا قصد دارد کالبد بنا را یک مجتمع تجاری کند و بخشی کوچکی حسینیه بماند.

حتی جوان حدودا 30 ساله ای که به گفته ی خودش حدود 20 سال است دیوار به دیوار و در همسایگی این بنا زندگی می کند و خاطرات زیادی با همسایگان اش دارد، به خبرنگار ایسنا می گوید: این ساختمان از همان ابتدا یک بنای مسکونی بود و داخل آن از نظر تاریخی ارزشمند بود.

در طول سال های مختلف به دلیل رفت وآمد همسایگی فضای داخل را کاملا دیده بودم.

او نیز مانند بقیه اهالی ساختمان که حتی به میراث فرهنگی اعتراض برده اند، می گوید: با وجود اعلام اولیه برای ساخت حسینیه در این مکان، گویا قرار است یک مجتمع تجاری در آن ساخته شود.

از سوی دیگر، براساس نامه نگاری های انجام شده بین میراث فرهنگی استان تهران و شهرداری منطقه 12، همه نامه نگاری ها بین این دو نهاد انجام شده و حتی اعلام درخواست مالک برای ساخت و سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نام میراث فرهنگی، به کام تجارت!

به نام میراث فرهنگی، به کام تجارت!