مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 تیر 1397 ساعت 09:352018-06-25پزشكي

کلیه فروشی در افغانستان / آمار پایین پیوند از مرگ مغزی در افغان ها


رییس اتحادیه پزشکان هرات با اشاره به شرایط اهدای عضو در کشور افغانستان، ابراز امیدواری کرد که همکاری های علمی ایران و افغانستان در راستای رفع نیازهای پزشکی و درمانی مردم افغانستان ادامه یابد.

- دکتر نثاراحمد مصدق در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بحث فروش کلیه در کشور افغانستان، عنوان کرد: در افغانستان برخی از مردم به دلیل فقر، کلیه خود را می فروشند و گاهی خواهر یا بردار یا مادر به فرزند یا فرزند به مادر کلیه اهدا می کند، ولی با این حال اگر بتوانیم سطح آگاهی جامعه را به حدی برسانیم که افراد باهدف نجات جان یک انسان و به عنوان عبادت، کلیه خود را اهدا کنند، وضعیت و شرایط بسیار مطلوبی ایجاد می شود.

وی در تشریح چگونگی و فرایند اهدای کلیه در افغانستان، گفت: کشور ما در بحث اهدای کلیه در ابتدای کار بوده و اقدامات صورت گرفته نیز با کمک پزشکان و همکاران ایرانی انجام شده است.

در افغانستان هنوز سیستم صحیحی برای اهدای عضو وجود ندارد، بلکه گیرنده و دهنده پس از ثبت نام در بیمارستان، به صورت مستقیم با هم در ارتباط بوده و بر سر شرایط و قیمت به توافق می رسند.

مصدق با بیان اینکه اولین پیوند کلیه در هرات توسط اساتید ایرانی انجام شد، ادامه داد: امیدوارم که این همکاری ها ادامه پیدا کند و افغانستان در حوزه پیوند کبد و سایر نیازهای پزشکی نیز پیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیه فروشی در افغانستان / آمار پایین پیوند از مرگ مغزی در افغان ها

کلیه فروشی در افغانستان / آمار پایین پیوند از مرگ مغزی در افغان ها