مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 تیر 1397 ساعت 23:212018-06-23بين الملل

روی موریسون دونالد ترامپ و پایان امپراتوری جهانی آمریکا


ترامپ سوار بر موج نژادپرستی و ساده لوحی به قدرت دست یافت و تلاش خواهد کرد با استفاده از نژادپرستی و ساده لوحی در قدرت باقی بماند.

او همین است و بس.

- گروه غرب از نگاه غرب خبرگزاری فارس: بهت آور اینکه دونالد ترامپ با چه شتابی با کمک و حمایت آمیزه ای از میلیاردرها، جامعه ستیزها و ایدئولوگ های فرا دست راستی در حال تضعیف ستون های زیربنای  امپراتوری آمریکاست که در سال 1945 با تسلیم بی قید و شرط آلمان و ژاپن و خاتمه یافتن جنگ جهانی دوم قد برافراشت.

در میانه بلاهت هایی که ترامپ دارد بر سر جهان می آورد، بررسی آنچه که گذشته و آنچه که در حال ظهور است، واجد ارزش توجهی خاص است.

گذشته: 1945 تا 2016 آمریکا با برخورداری از قدرت بی رقیب و نفوذ جهانی، جنگ سردی را علیه اتحاد جماهیر شوروی و کمونیسم جهانی به راه انداخت، سیستمی جهانی از اتحادهای نظامی را سازمان داد، چهارچوبی جهانی از پایگاه های نظامی را بنیان گذاشت و رقبایش را مورد محاصره، مهار و تهدید قرار داد؛ مسابقات تسلیحاتی بی پایانی را به راه انداخت و تریلیون ها دلار را درجهت تولید و حفظ نیروهای نظامی متعارف و هسته ای برتر هزینه کرد؛ یک نظم مالی برای جهان بنا کرد و دلار را ارز ذخیره جهانی قرار داد و اوراق قرضه آمریکایی را به حافظ نهایی ارزش در دوران های دشوار تبدیل کرد که اجازه داد این کشور کسر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روی موریسون دونالد ترامپ و پایان امپراتوری جهانی آمریکا

روی موریسون دونالد ترامپ و پایان امپراتوری جهانی آمریکا