مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 تیر 1397 ساعت 12:552018-06-23سياسي

اصیل ترین "عاشیق ها" در ارومیه اند


رییس حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: موسیقی عاشیق جز میراث ناملموس ارومیه است.

- احد هوشمند درگفت وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اهمیت هنر عاشیق افزود: هنر عاشیق جز میراث ناملموس ارومیه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

هوشمند با اشاره به اینکه اصیل ترین عاشیق ها در ارومیه زیست می کردند تصریح کرد: هنرموسیقی عاشیق تنها هنری است که به نام ارومیه ثبت ملی شده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه موسیقی عاشیق یک موسیقی فولکلور است اظهارکرد: نحوه آموزش این هنر به صورت تجربه و همراهی با استاد بوده و سینه به سینه به هنرمندان عاشیق امروز رسیده است.

وی بااشاره به اینکه در استان نزدیک به 100 نفر عاشیق وجود دارد خاطرنشان کرد: علاوه بر ارومیه در ماکو، سلماس، نقده، میاندوآب و خوی هنرمند عاشیق فعالیت دارند.

هوشمند ادامه داد: ارومیه مرکز داستانهای فولکلور ترکی با بیش از 30 داستان است ولی به دلیل عدم ثبت داستان ها از بین رفته اند و حتی برخی دیگر کشورها چون ترکیه به اسم خود ثبت کرده اند.

وی در خصوص توجه به هنرمندان و شاعران نام آور استان گفت: احیای قبر شاعران، عارفان و هنرمندان باعث جذب توریست و رونق اقتصادی و اجتماعی استان می شود که متاسفانه با کم کاری مسئولان متولی تاکنون اقدامی در احیای قبور نشده و این کم کاری باعث عدم شناخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصیل ترین "عاشیق ها" در ارومیه اند

اصیل ترین "عاشیق ها" در ارومیه اند