مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 تیر 1397 ساعت 00:352018-06-22سياسي

دیده بانی کنید اما با تعادل


رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است که برجسته کردن بیش از حد اخبار منفی و اخباری که یأس و ناامیدی را در جامعه پمپاژ می کنند، - می تواند جامعه را به سرخوردگی، یأس و انفعال بکشاند و در نتیجه امکان پویایی جامعه را از آن بگیرد.

محمد مهدی فرقانی در گفت وگو با ایسنا درباره عملکرد رسانه ها در قبال پرهیز از گسترش ناامیدی و ایجاد توقعات بی جا اظهار کرد: ما به طور کلی برای رسانه ها وظیفه دیده بانی، نقد و نظارت عملکردها را قائل شدیم.

اساسا به لحاظ نظری و بر اساس همه آموزه های روزنامه نگاری حرفه ای، دیده بانی، نقد و نظارت بر عملکرد، از وظایف و مسئولیت های اجتماعی روزنامه نگاران است اما در کنار این موارد بحث مسئولیت اجتماعی به این معناست که مصالح و منافع عمومی را هم در نظر گرفت و بسترها و زمینه های لازم را برای توسعه کشور فراهم کرد.

در واقع در کنار نقد و نظارت، نقاط قوت و ضعف را ببینیم و سعی کنیم راه حل گرا باشیم و کمک کنیم که ظرفیت های کارشناسی را به کار بگیریم و برای نابسامانی ها راه حل ارائه کنیم تا دولتها بتوانند از ظرفیت کارشناسی و نخبگی برای تصمیم گیری، سیاست گذاری و برنامه ریزی استفاده کنند.

او ادامه داد: در بحث روزنامه نگاری توسعه گرا این را باید در نظر داشته باشیم که برجسته کردن بیش از حد اخبار منفی و اخب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیده بانی کنید اما با تعادل

دیده بانی کنید اما با تعادل