مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 تیر 1397 ساعت 14:302018-06-22اقتصادي

قیمت بلیت قطار 10 درصد افزایش یافت


پس از چند ماه گمانه زنی، سرانجام با موافقت راه آهن و سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده قیمت بلیت قطار افزایش یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی رضا شیخ طاهری - عضو هیئت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی - در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی در جمع خبرنگاران گفت: با پیگیری های صورت گرفته سرانجام سازمان های ذیربط با افزایش 10 درصدی نرخ بلیت قطار موافقت کردند که از امروز ( اول تیر ماه) اجرایی می شود.

به گفته وی این افزایش نرخ در حالی صورت گرفته که شرکت های حمل و نقل ریلی با آن مخالفند و درخواست افزایش 20 درصدی نرخ بلیت را داشته اند.

شیخ طاهری با اشاره به حاشیه سود بسیار محدود شرکت های ریلی، تاکید کرد: با توجه به اینکه سالانه هزینه های جاری شرکت های مسافری افزایش پیدا می کند و از هزینه حفظ و نگهداری واگن ها گرفته تا حقوق نیروهای انسانی، عملا باید سالانه 10 درصد بهای بلیت افزایش یابد.

این در حالی است که آخرین افزایش نرخ به سال 1394 باز می گشت و بعد از سه سال تنها با افزایش 10 درصدی نرخ ها موافقت شده است.

این فعال عرصه ریلی همچنین به موضوع کنار رفتن واگن های با عمر بالای 30 سال نیز اشاره کرد و گفت: آنچه در طول روزهای گذشته بحث آن مطرح شده مربوط به کنار گذاشتن این واگن ها نمی شود بلکه واگن های 30 ساله نیاز به ایمن سازی و بهسازی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت بلیت قطار 10 درصد افزایش یافت

قیمت بلیت قطار 10 درصد افزایش یافت