مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 خرداد 1397 ساعت 12:452018-06-21دانش

در معرفی آثار ابوریحان به مردم و بیگانان موفق نبوده ایم


عضو هیات علمی دانشگاه شریف در چهارمین دوره تجلیل از پژوهشگران جوان علوم پایه منتخب فرهنگستان علوم، ابوریحان بیرونی ریاضیدان و فیزیکدان بی نظیر و چند بُعدی توصیف و خاطرنشان کرد: - در معرفی آثار ابوریحان بیرونی به مردم و جهانیان چندان موفق نبوده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جعفر آقایانی چاووشی ضمن تشبیه ابوریحان بیرونی به ارشمیدس، دانشمند یونان باستان، علم آموزی ابوریحان تا لحظه مرگ را یادآور شد و گفت: هر دوی این دانشمندان در تمام دوران حیات خود به دنبال علم آموزی بودند.

وی با بیان اینکه چنانچه باید و شاید در معرفی آثار ابوریحان به مردم و بیگانان موفق نبوده ایم، او را ریاضیدان و فیزیکدان بی نظیر و چند بُعدی توصیف کرد و گفت: نظیر او کمتر در ایران یافت می شود، چرا که در حیطه های مختلف علوم از جمله گاه شماری، روش شناسی ، تاریخ و نقشه کشی تخصص داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه شریف با اشاره به اینکه قانون مسعودی ابوریحان در نجوم به علت دشواری تاکنون ترجمه نشده است به وصف وی از قول بیگانگان پرداخت و گفت: ایشان هم پایه متفکران بزرگی همچون لئوناردو داوینچی بوده و همواره چنین نقل می شود که تفکرات انتقادی او بیشتر از آن که به قرن خودش نزدیک باشد به عصر حاضر نزدیک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در معرفی آثار ابوریحان به مردم و بیگانان موفق نبوده ایم

در معرفی آثار ابوریحان به مردم و بیگانان موفق نبوده ایم