مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 خرداد 1397 ساعت 11:502018-06-21اقتصادي

پیشرفت 65 درصدی پروژه انتقال آب به اراضی دشت سیستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح بزرگ آبرسانی به 46 هزار هکتار از اراضی دشت سیستان در 16 ناحیه با 65 درصد پیشرفت در حال اجراست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی پیری در جلسه بررسی روند پروژه انتقال آب به دشت سیستان بیان کرد: این پروژه حیاتی ترین طرح کشاورزی استان است که ناپایدارترین شرایط آبی را به پایدارترین شرایط تبدیل می کند.

وی افزود: همچنین طرح آبیاری تحت فشار در 100 هزار هکتار از اراضی استان که مصوب هیئت دولت نیز است به منظور کاهش تلفات آبی در 33 هزار هکتار اجرایی شده است.

رییس جهاد کشاورزس استان تصریح کرد: در قالب این پروژه برای 29 هزار هکتار مطالعه انجام و آماده اجرا شده و چهار هزار و 700 هکتار نیز در دست اجراست.

وی ادامه داد: سال هاست در حوزه کشاورزی با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم و هر سال شرایط سخت تر می شود، با توجه به خشکسالی های 20 ساله در استان، اجرای این دو طرح مهم می تواند در کاهش تلفات آب کشاورزی موثر باشد و از طرفی طرح انتقال آب با لوله در کاهش تبخیر آب در منطقه تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری سامانه های نوین آبیاری نیز در این جلسه گفت: با اجرای طرح انتقال آب با لوله به اراضی کشاورزی، بازدهی انتقال آب و توزیع آن به بیش از 95 درصد می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 65 درصدی پروژه انتقال آب به اراضی دشت سیستان

پیشرفت 65 درصدی پروژه انتقال آب به اراضی دشت سیستان