مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 31 خرداد 1397 ساعت 01:112018-06-20سياسي

حمید بهره مند چالش های مقررات تعدد جرم در جرایم سایبری


یکی از ویژگی ­های جرایم سایبری آن است که مرتکب به دلیل امکان گمنام ماندن و با یافتن روش ­های ارتکاب جرم می تواند در آن واحد جرایم متعددی را علیه بزه­ دیدگان متعدد مرتکب شود.

- چکیده یکی از ویژگی ­های جرایم سایبری آن است که مرتکب به دلیل امکان گمنام ماندن و با یافتن روش ­های ارتکاب جرم می تواند در آن واحد جرایم متعددی را علیه بزه­ دیدگان متعدد مرتکب شود.

از سویی ارتکاب برخی از جرایم با به کاربستن شیوه ­هایی چون فیشینگ به نحوی است که دامنه گسترده­ای از بزه­دیدگان را در بر می­گیرد.

از سوی دیگر مرتکبان این جرایم با توجه به ویژگی های شخصیتی که دارند همان­گونه که به فنون ارتکاب جرم آشنایی دارند، از قوانین و مقررات کیفری و اینکه ارتکاب جرم، بیش از تعدادی خاص تأثیری در میزان مجازات آنها ندارد، آگاهی دارند.

این امر باعث می­شود این مقررات که قاعدتا برای اشخاصی کاربرد دارد که تعدد جرایم در مورد آنها استثناست، در مورد مجرمان سایبری که ارتکاب جرم واحد در مورد آنها غالبا استثناست اثربخش نباشد و پاسخ ­های کیفری مانع بازدارنده ­ای از ارتکاب جرایم دیگر توسط مجرمان نشود و عدم وضع مجازات­هایی چون محرومیت از خدمات عمومی الکترونیکی چه به عنوان مجازات اصلی و چه به عنوان مجازات تکمیلی، موجب می­شود این مجرمان پس از تحمل مجازات اصلی خلع سلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمید بهره مند چالش های مقررات تعدد جرم در جرایم سایبری

حمید بهره مند چالش های مقررات تعدد جرم در جرایم سایبری