مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 15:102018-06-20سياسي

پیر قنات گناباد در خاک آرام گرفت


پیر قنات، یار دیرین و حامی بزرگ میراث جهانی قنات قصبه گناباد، مرحوم استاد حاج غلامرضا نبی پور در خاک آرام گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیکر این استاد بزرگ صبح امروز چهارشنبه 30 خردادماه 97 بر روی دستان اهالی فرهنگ و دوستدارانش تشییع و در بهشت نبی اکرم (ص) و در زادگاهش شهرستان گناباد به خاک سپرده شد.

این مقنی 95 ساله گنابادی از جمله استادان بنام کشور در حوزه فنون و دانش حفر قنات بوده که نامش در سازمان یونسکو به عنوان میراث بشری ناملموس به ثبت رسیده است.

علیرضا شناسایی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد در حاشیه مراسم تشییع این استاد پیشکسوت در گفت وگو با ایسنا، در خصوص ویژگی های وی گفت: مرحوم نبی پور در دوران حیاتش معتقد بود که هرکس برای قنات کار کند در حقیقت برای عاقبت به خیری خود کار می کند و اگر تنها یک درخت از آب آن قنات سیراب شود آن فرد قطعه ای از بهشت را برای خود می خرد.

وی ادامه داد: به شهرداری گناباد پیشنهاد شده که یکی از خیابان های اطراف میراث جهانی قنات قصبه بنام این استاد تغییر نام پیدا کند، ضمن اینکه یک شخصیت تمام قد از این مرد بزرگ جهت نصب در موزه مردم شناسی در حال ساخت است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد صبر و حوصله بسیار زیاد، عدم انجام غیبت و تهمت و شکر خداوند در همه حال را ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیر قنات گناباد در خاک آرام گرفت

پیر قنات گناباد در خاک آرام گرفت