مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 14:352018-06-20سياسي

انعکاس اخبار جنایی با رویکرد پیشگیری از جرم


آسیب ها و انحرافات اجتماعی چه در کشور ما و چه در دنیا در حال رشد هستند و مقابله با آسیب های اجتماعی امروز تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یدالله موحد در نشست با مدیرکل و اعضای شورای معاونین صدا و سیمای مرکز استان کرمان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد وخاطره شهید مظلوم آیت الله بهشتی اظهار کرد: واقعیت مطلب این است که مسئولیت اجتماعی رسانه ها در رهبری و هدایت افکار عمومی باید پیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار کرد: متولیان سلامت اجتماعی به دنبال راهکارهایی برای پیشگیری از وقوع جرم، کاهش و کنترل جمعیت کیفری و کاهش پیامدهای پس از ارتکاب جرم هستند.

وی با اشاره به اینکه رسانه ها و افکار عمومی دو رکن اصلی برای تعقیب راهکارهای پیشگیرانه هستند، گفت: رسانه ها می توانند با مدیریت افکار عمومی و ارائه الگوهای رفتار با سالم سازی نگرش و بینش مخاطبان تاثیر بسزایی در کاهش انحرافات داشته باشند.

موحد ادامه داد: بهره برداری از قدرت جادویی رسانه یکی از راهکارهای موجود برای هدایت افکار عمومی با رویکرد کنترل و کاهش جرم و آسیب های اجتماعی است.

موحد افزود: رسانه ها با انعکاس هدفمند اخبار (به طور خاص پدیده های جنایی) می توانند نگرش خاصی به مخاطب القاء کنند و بینش های مردم را ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انعکاس اخبار جنایی با رویکرد پیشگیری از جرم

انعکاس اخبار جنایی با رویکرد پیشگیری از جرم