مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 14:052018-06-20سياسي

"ارسباران" به یونسکو نرسیده حذف شد!


معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «متاسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته، پرونده میراث طبیعی ارسباران در این مرحله از سوی Iucn رد و پرونده محور ساسانی فارس از سوی ایکوموس دارای اشکالات اعلام شده است.

- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: متاسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته، پرونده میراث طبیعی ارسباران در این مرحله از سوی Iucn رد و پرونده محور ساسانی فارس از سوی ایکوموس دارای اشکالات اعلام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ چهل و دومین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو از سوم تا 13تیر (24 ژوئن تا 4 ژوییه) در منامه پایتخت بحرین کار بررسی پرونده های ارائه شده از سوی کشورهای عضو یونسکو را انجام می دهد.

این اجلاس در 10 روز کاری 30 پرونده تاریخی، طبیعی و ترکیبی از جمله "منظر باستان شناسی محور ساسانی فارس (شامل محوطه تاریخی بیشابور، محوطه تاریخی فیروزآباد و سروستان) و منطقه حفاظت شده (جنگل های) ارسباران را برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو مورد بررسی قرار می دهد.

در شرایطی که از زمان ارسال دو پرونده ی ایران به یونسکو برای بررسی در چهل و دومین اجلاس میراث جهانی یونسکو، به نظر می رسید مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری امید بیشتری برای ثبت جهانی محوطه ی طبیعی ارسباران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

"ارسباران" به یونسکو نرسیده حذف شد!

"ارسباران" به یونسکو نرسیده حذف شد!