مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 12:112018-06-20پزشكي

کنترل چاقی به کمک سلول های بنیادی


یک نظریه مرتبط با چاقی نشان می دهد که وقتی بدن توانایی تولید چربی قهوه ای سالم را از دست می دهد، سلول های چربی سفید ناسالم گسترش پیدا می کنند و در اطراف بدن ایجاد می کنند و منجر به بیماری قلبی و سایر عوارض جانبی اضافه وزن می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشمندان آمریکایی یک روش بالقوه برای پیشگیری از این فرآیند مضر را کشف کرده اند که بر مبنای کنترل پروسه ای تمایز سلول های بنیادی به سلول های چربی تمرکز می کند.

این تیم کشف کرده اند که زمانی که سلول های بنیادی را در محیط آزمایشگاه کشت می دهند و سپس برای تمایز آن ها به سلول های چربی برنامه ریزی می کنند، برخی از سلول ها بر خلاف انتظار به سلول های چربی تمایز پیدا نمی کنند.

این سلول های "سرکش" تکثیر نشده و تمایزی نمی یابند، هرچند آنها الگوهای بیان ژنی را نشان دادند که شبیه سلول های بنیادی تبدیل شده به سلول چربی است.

طبق یک مقاله منتشرشده در Science Daily ، این سلول های خفته درنهایت با فعال شدن تبدیل به چربی، استخوان یا غضروف سالم می شوند.

محققان پیشنهاد می کنند که بدن یک مخزن از سلول های بنیادی خفته در بافت چربی دارد.

آن ها بر این باورند که ژنی را شناسایی کرده اند که نقش تعیین کننده ای در تعیین اینکه آیا سلول ها به چربی سالم و یا چیز دیگری تقسیم شود یا خی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنترل چاقی به کمک سلول های بنیادی

کنترل چاقی به کمک سلول های بنیادی