مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 09:492018-06-20سياسي

موافقت مجلس با ماده واحده طرح «اصلاح سهمیه ایثارگران در دانشگاه ها»


مجلس با کلیات طرح اصلاح ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه درخصوص سهمیه ایثارگران در دانشگاهها موافقت کرد.

- موافقت مجلس با ماده واحده طرح اصلاح سهمیه ایثارگران در دانشگاه ها " مجلس با کلیات طرح اصلاح ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه درخصوص سهمیه ایثارگران در دانشگاهها موافقت کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو،در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی جزییات طرح اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه که روز گذشته کلیات آن به تصویب نمایندگان رسیده بود، در دستور کار قرار گرفت و ماده واحده آن به تصویب مجلس رسید، اما دو تبصره ماده واحده به دلیل مغایرت با برنامه ششم توسعه و نیاز به دوسوم آرای نمایندگان به تصویب نرسید و با توجه به حجم بالای پیشنهادات اصلاحی، برای بررسی و تعیین تکلیف به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت.

بر اساس ماده واحده این طرح، سهمیه ورود به دانشگاه ها با 5 درصد سهمیه اختصاصی برای همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد و همسران و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه به 30 درصد افزایش می یابد .

دو تبصره ای هم که از تصویب مجلس بازماند و برای بررسی پیشنهادات الحاقی به کمیسیون آموزش و تحقیقات بازگشت، به این شرح است؛ تبصره یک: در صورتی که سهمیه 25 درصد ایثارگران تکمیل نگردد و 5 درصد سهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موافقت مجلس با ماده واحده طرح «اصلاح سهمیه ایثارگران در دانشگاه ها»

موافقت مجلس با ماده واحده طرح «اصلاح سهمیه ایثارگران در دانشگاه ها»