مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 09:232018-06-20حوادث

ربات ضددود آتش نشانان را هدایت می کند


پیش از این ربات هایی برای کمک به آتش نشان ها به منظور خاموش کردن اتش ابداع شده بود، اما ربات اسموک بات توانایی های بیشتری در این زمینه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" به نقل از نیواطلس، این ربات توسط یک کنسرسیوم اروپایی به رهبری دانشگاه سوئدی اوربرو طراحی شده و قادر به انجام ماموریت های گشت زنی و شناسایی در ساختمان هایی مملو از دود است که دید انسان در آنها به شدت محدود شده است.

این ربات بعد از بررسی محل آتش سوزی می تواند نقشه محل را تهیه کند و از این طریق به آتش نشان ها کمک کند تا مسیر مناسب برای یافتن افراد سانحه دیده و اطفای آتش را بیابند.

این ربات مجهز به دوربین های حرارتی، یک دوربین راداری سه بعدی و سیستم تشخیص موانع و اشیا موسوم به LiDAR است و تصاویر و سایر داده های خود را به صورت آنی و لحظه به لحظه به یک اپراتور انسانی که در نزدیکی خودش حضور دارد، منتقل می کند.

ارتباط ربات و اپراتور از طریق اینترنت صورت می گیرد و در صورت قطع ارتباط اینترنتی ربات به طور خودکار به آخرین نقطه ای که ارتباط در ان وجود داشته بازمی گردد.

حسگرهای گاز این ربات قادر به تشخیص نوع آلودگی های شیمیایی منطقه آتش سوزی است و با استفاده از این اطلاعات به آتش نشان ها در مورد خطرات احتمالی و امکان وقوع انفجار هشدار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ربات ضددود آتش نشانان را هدایت می کند

ربات ضددود آتش نشانان را هدایت می کند