مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 08:182018-06-20پزشكي

چاقی؛ عامل کاهنده عمر


یک فوق تخصص خون و آنکولوژی با بیان اینکه وزن زیاد بدن عامل بیماری های متفاوتی نظیر  قلبی - عروقی، دیابت نوع دوم، انواع خاصی از سرطان و آرتروز و آسم است، - اظهار کرد: مرض چاقی به عنوان عامل کاهش عمر متوسط شناخته می شود.

دکتر مهیار منصوری در گفت وگو با ایسنا، اضافه کرد: براساس آمار موجود، میزان مرگ و میر ناشی از چاقی از مجموع مرگ و میر ناشی از چهار سرطان( ریه، سینه، روده و پروستات) بیشتر است.

منصوری با اشاره به اینکه در مطالعات جدیدی مشاهده شد حجم ماده سفید مغز در افراد چاق نسبت به همتایان لاغر کمتر است، افزود: اختلاف در ماده سفید مغزی این دو گروه، تفاوت چندانی در عملکرد شناختی آن ها نشان نداد؛ گرچه نتایج و پیامدهای این تحقیقات هنوز کامل مشخص نیست، اما احتمال می رود چاقی و پیری مغز با یکدیگر مرتبط باشند.

این فوق تخصص خون وآنکولوژی بیان کرد: مرض چاقی به عنوان یکی از علل مرگ و میر در سراسر جهان شناخته می شود؛ به طور متوسط، چاقی طول عمر را شش تا هفت سال کاهش می دهد.

وی ادامه داد: چاقی خطر بسیاری از وضعیت های فیزیکی و ذهنی را افزایش می دهد و این همایندی های مرضی اغلب به صورت سندرم متابولیک نشان داده می شوند که ترکیبی است از اختلالات پزشکی مانند دیابت نوع دوم، فشار خون بالا، بالا بودن کلسترول خون و بالا بودن تری گلیسرید خون.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاقی؛ عامل کاهنده عمر

چاقی؛ عامل کاهنده عمر