مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 08:182018-06-20فرهنگي

کاخ ناصری فاصله ای تا ویرانی کامل ندارد+ عکس


کاخ ناصری به دستور ناصرالدین شاه قاجار در سال 1257 هجری قمری توسط «محمد ابراهیم خان» معروف به «معمارباشی» برای اقامت ییلاقی پادشاهان قاجار در انتهای دره شهرستانک ساخته شد.

- کاخ ناصری به دستور ناصرالدین شاه قاجار در سال 1257 هجری قمری توسط محمد ابراهیم خان معروف به معمارباشی برای اقامت ییلاقی پادشاهان قاجار در انتهای دره شهرستانک ساخته شد.

این بنای تاریخی طی 140 سال گذشته ناملایمات زیادی متحمل شده و روزگار محنت باری داشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ، کاخ ناصری قبل و بعد از انقلاب روی خوشی ندیده و طی این سال ها تنها با امید برای برای بهتر شدن اوضاع سرپا مانده است، متاسفانه علی رغم گذشت 20 سال از ثبت ملی این بنا هنوز خبری از حمایت مسئولان برای مرمت این اثر نیست و گویا توان بخش خصوصی هم به رد شدن از مشکلات موجود در مسیر احیای آن نمی رسد.

با این اوضاف انگار کم کم باید باور کنیم تا چند سال آینده کاخ ناصری هم به سرنوشت بسیاری از بناهای تاریخی کشور که بر اثر بی توجهی و عدم حمایت مسئولان به تلی از خاک تبدیل شده اند، دچار می شود.

" کاش این بنا که بخشی از تاریخ، فرهنگ و هنر غنی مردم این سرزمین را به دوش می کشد از ابتدا دل به وعده و وعیدها نمی داد و چراغ امید برای تجربه روزهای بهتر را به دست نمی گرفت؛ با این وضعیت تا چند سال آینده از کاخ ناصری چیزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ ناصری فاصله ای تا ویرانی کامل ندارد+ عکس

کاخ ناصری فاصله ای تا ویرانی کامل ندارد+ عکس