مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 ساعت 00:452018-06-19دانش

نقض یکی از شروط قبولی در دوره دکتری توسط دانشگاه ها


معاون آموزشی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه کسب نمره قبولی در آزمون زبان -به عنوان یکی از شروط قبولی در دوره دکتری- از سوی بسیاری از دانشگاه ها نادیده گرفته می شود، - گفت: متاسفانه این امر موجب شده است افرادی وارد دوره دکتری شوند که صلاحیت لازم برای ورود به این مقطع را ندارند.

دکتر حسین حسینی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب، به وضعیت زبان دانشجویان دکتری در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها برای سنجش سطح زبان دانشجویان دوره دکتری علاوه بر آزمون های رسمی نظیر تافل، یک سری آزمون های خاص خود را برگزار می کنند، دانشگاه تهران نیز با بیش از دو دهه برگزاری آزمون های زبان داخلی، سابقه طولانی در برگزاری این آزمون را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از آزمون های زبان داخلی از نظر محتوایی مشکلی ندارند و تا حدودی استانداردهای لازم را رعایت می کنند و دانشگاه تهران نیز نتایج آزمون زبان برخی از دانشگاه های هم تراز خود را به منظور به رسمیت شناختن آزمون های داخلی در پذیرش دانشجویان دکتری می پذیرد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکید کرد: نکته قابل تامل در خصوص وضعیت زبان دانشجویان دوره دکتری این است که داشتن نمره قبولی در این آزمون جزء الزامات ورود به دوره دکتری محسوب می شود و در گذشته اینگونه بوده است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقض یکی از شروط قبولی در دوره دکتری توسط دانشگاه ها

نقض یکی از شروط قبولی در دوره دکتری توسط دانشگاه ها