مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1397 ساعت 15:302018-06-19اقتصادي

ایران رتبه 18 مصرف برق در دنیا است


براساس آخرین آمار مصرف برق ایران در دنیا در رتبه 18 است و این در شرایطی است که میزان مصرف در سرانه تولید و شدت انرژی تناسبی با سایر کشورهایی که رتبه های مشابهی در عرصه های اقتصادی مانند ما دارند وجود ندارد و به اعتقاد من این مساله یک .

- مدیرعامل توانیر گفت: براساس آخرین آمار مصرف برق ایران در دنیا در رتبه 18 است و این در شرایطی است که میزان مصرف در سرانه تولید و شدت انرژی تناسبی با سایر کشورهایی که رتبه های مشابهی در عرصه های اقتصادی مانند ما دارند وجود ندارد و به اعتقاد من این مساله یک نقطه ضعف بزرگ در صنعت برق است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آرش کردی امروز در دوازدهمین همایش بین المللی انرژی با بیان این که موضوع برق در بین سایر انرژی ها از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به ماهیت و قابلیت این صنعت صراحتا باید گفت که صنعت برق جایگاه بالایی را نسبت به سایر انرژی ها دارد لذا لازم است توجه بیشتری به این صنعت شود.

وی با اشاره به وضعیت صنعت برق در کشور عنوان کرد: در حال حاضر ایران دارای رتبه های برتر در این صنعت است، چرا که از نظر ظرفیت نصب شده رتبه ایران در دنیا 14 و در بین کشورهای منطقه نیز رتبه ایران دراین عرصه اول است.

علاوه بر این از نظر راندمان نیروگاه نیز ایران توانسته رتبه اول را از آن خود کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران رتبه 18 مصرف برق در دنیا است

ایران رتبه 18 مصرف برق در دنیا است