مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1397 ساعت 12:002018-06-19اجتماعي

کشف تمدنِ 7000 ساله در پس کرانه های خلیج فارس


با بررسی باستان شناسی محوطه تاریخی «تهماچی» در شهرستان «دیلم» استان بوشهر نشان هایی از وجود یک تمدن بزرگ و قدیمی در این منطقه به دست آمد.

- با بررسی باستان شناسی محوطه تاریخی تهماچی در شهرستان دیلم استان بوشهر نشان هایی از وجود یک تمدن بزرگ و قدیمی در این منطقه به دست آمد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدتی پیش افرادی آثاری سفالی از تپه تاریخی تهماچی در دشتی وسیع در جوار روستای شاه عبدالله در محدوده روستای عامری، در شهرستان دیلم استان بوشهر به دست آوردند، این کشف باعث شد تا تیمی باستان شناس از معاونت میراث فرهنگی منطقه را مورد بررسی قرار دهند و به نتایج جالبی در این محوطه ی تاریخی دست پیدا کنند.

تپه های بزرگِ این منطقه که ارتفاعی پنج تا شش متری از سطح زمین های اطراف دارند و دارای لایه های تاریخی و فرهنگی هستند، یافته های تاریخی و فرهنگی را به وضوح در سطح تپه ها شامل ظروف سفالی نخودی رنگ با نقوش هندسی به رنگ قهوه ایی، سبز تیره و سیاه نشان می دهند که به گفته ی روابط عمومی میراث فرهنگی استان بوشهر؛ نمونه های آن در روستاهای چهار روستایی شهرستان "گناوه" و "تل سوز"، "تل قاشی" و روستای "خلیفه ایی" در شهرستان دشتستان پیدا شده اند و همزمان با فرهنگ دوره "باکون" در استان فارس تخمین زده شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف تمدنِ 7000 ساله در پس کرانه های خلیج فارس

کشف تمدنِ 7000 ساله در پس کرانه های خلیج فارس