مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1397 ساعت 11:452018-06-19اقتصادي

صعود به سیزدهمین قله مرتفع جهان با وام


برای صعود به سیزدهمین قله مرتفع جهان در هیمالیای پاکستان 20 میلیون تومان وام گرفته است.

- محمد حسینی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه لرستان با اشاره به سختی های رشته کوهنوردی و هیمالیانوردی تصریح کرد: سال گذشته صعود به قله گاشربروم دو، در مجموع 53 روز رفت و برگشت طول کشید که صعود 30 روز و رسیدن تا پای قله هم ده روز زمان برد.

وی ادامه داد: البته زمان صعود به این دلیل بیش از حد طول کشید که بدون اکسیژن و راهنمای محلی صعود کردم و کاملاً با توان شخصی بود.

حسینی در پاسخ به پرسشی که چرا بدون اکسیژن صعود کرده است؟ گفت: در قلل بالای 7000 متر، چون اکسیژن و هوا در آن فضا رقیق می شود، فعالیت جسمی کاملاً پایین می آید و به همین علت بیشتر کوهنوردان برای اینکه صعود راحت تری داشته باشند از کپسول های اکسیژن مصنوعی استفاده می کنند و کسانی مثل من که این کار را انجام نمی دهند برای این است که سطح و توان خودشان را بیشتر محک بزنند.

صعود به این قله 8053 متری معادل برنز جهانی است.

این کوهنورد لرستانی با بیان اینکه درددل خیلی زیاد است، افزود: یک مدال جهانی برای شهر خرم آباد چیزی کمی نیست و برای همین بالغ بر 34 میلیون تومان هزینه کردم که هفت میلیون از طریق اسپانسر خارج استان، هفت میلیون کمک های مردمی جامعه کوهنوردی و 14 میلیون هم وام هجده درصد گرفتم و هر ماه اقس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صعود به سیزدهمین قله مرتفع جهان با وام

صعود به سیزدهمین قله مرتفع جهان با وام