مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1397 ساعت 11:302018-06-19فرهنگي

معرفی برنده «مدال کارنگی»


«جرالدین مک کاهرین» نویسنده انگلیسی موفق به کسب جایزه ادبی «مدال کارنگی»، قدیمی ترین و مهم ترین جایزه ادبیات کودک انگلستان شد.

- جرالدین مک کاهرین نویسنده انگلیسی موفق به کسب جایزه ادبی مدال کارنگی ، قدیمی ترین و مهم ترین جایزه ادبیات کودک انگلستان شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از واشنگتن پُست، مک کاهرین برای نگارش رمان جایی که دنیا تمام می شود برنده جایزه مدال کارنگی شد؛ رمانی که درباره دو پسر اسکاتلندی است که در دریا گم شده اند.

این نویسنده انگلیسی پس از کسب این جایزه با انتقاد از ناشران برای استقبال نکردن و مخالفت کردن با استفاده از زبان پیچیده در کتاب های ادبیات کودک و نوجوان گفت ما با در معرضِ واژگان قرار گرفتن آن ها را فرامی گیریم و نه با اجتناب و دوری کردن از آن ها.

مک کاهرین پیش تر در سال 1988 نیز برای رمان بسته دروغ ها موفق به کسب جایزه ادبی مدال کارنگی شده بود و این دومین باری است که این جایزه را کسب می کند.

او تاکنون بیش از 160 کتاب نوشته که از آن جمله می توان به پیتر پن در لباس قرمز اشاره کرد که دنباله ای رسمی بر رمان معروف پیتر پن نوشته جیمز بری در سال 1911 میلادی است.

همچنین جایزه مدال کیت گرین وی که ویژه تصویرگری کتاب های کودک و نوجوان است به سیدنی اسمیت تصویرگر کانادایی برای رمان شهری کنار دریا اعطا شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی برنده «مدال کارنگی»

معرفی برنده «مدال کارنگی»