مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 خرداد 1397 ساعت 08:212018-06-19اقتصادي

ایران در بین 9 کشور اول فضایی دنیا قرار دارد / توسعه زیرساخت ها دربرنامه 10 ساله دوم


رییس سازمان فضایی با بیان اینکه ایران جزو 9 کشور اول فضایی دنیا است که به چرخه کامل فناوری فضایی دست یافته، گفت: هدف تثبیت و توسعه زیرساخت ها در برنامه 10 ساله دوم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به نقش پر رنگ بخش خصوصی در توسعه فناوری فضایی کشور گفت: طی سال های گذشته برنامه جامعی را در حوزه فضایی داشته ایم و هم اکنون توانسته ایم جزو 9 کشور اول فضایی دنیا باشیم که به چرخه کامل فناوری فضایی دست پیدا کرده اند و در این بین، بخش خصوصی نقش موثر و ارزشمندی در این افتخار ملی ایفا کرده است، لذا برای افزایش بهره وری در این حوزه درصدد ایجاد امنیت کسب و کار برای بخش خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما این است که در برنامه ده ساله دوم، زیرساخت های ایجاد شده تثبیت و توسعه یابند و کاربرد ها و خدمات فضایی در جامعه فراگیر شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنان خود افزود: امروز، عصر تجاری فضا و اقتصاد نوظهور این حوزه است.

درحال حاضر تاکید همه گزارش های دنیا براقتصاد محوری فضا است و هم اکنون حوزه فضایی به زنجیره بخش خصوصی اتصال پیدا کرده و آمار ها نشان دهنده این است که از 345 میلیارد دلار درآمد این حوزه، 260 میلیارد دلار آن متع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در بین 9 کشور اول فضایی دنیا قرار دارد / توسعه زیرساخت ها دربرنامه 10 ساله دوم

ایران در بین 9 کشور اول فضایی دنیا قرار دارد / توسعه زیرساخت ها دربرنامه 10 ساله دوم