مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 19:002018-06-18اجتماعي

کشف آثار ذوب فلزات در شمال غرب ایران


باستان شناسان در بررسی و شناسایی محوطه های فلزکاری محدوده روستای "کانی رش" شهرستان مهاباد و باریکایه سردشت – شمال غرب ایران به آثار قابل توجهی از سایت های تاریخی ذوب فلزات در غرب کشور رسیدند.

- باستان شناسان در بررسی و شناسایی محوطه های فلزکاری محدوده روستای "کانی رش" شهرستان مهاباد و باریکایه سردشت – شمال غرب ایران به آثار قابل توجهی از سایت های تاریخی ذوب فلزات در غرب کشور رسیدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، صلاح سلیمی - سرپرست هیأت باستان شناسی - با اعلام این خبر گفت: طرح بررسی و شناسایی محوطه های فلزکاری کهن منحصراً در دو شهرستان مهاباد و سردشت و در محدوده روستاهای کانی رش و باریکایه به وسعت حدود 10 کیلومتر مربع که از اوایل خرداد شروع شده و همچنان ادامه دارد.

این باستان شناس محدوده های مورد اشاره را مناطق کوهستانی و صعب العبور دانست که از نظر معادن فلزات مناطق مستعدی به شمار می آیند و گفت: در نخستین هفته های انجام پروژه بررسی آثار قابل توجهی از سایت های ذوب فلزات کشف و مستند نگاری شد.

به گفته ی وی این بررسی عمدتاً روی محوطه های ذوب آهن تمرکز دارد و سختی مسیر بررسی، باعث طولانی شدن مدت زمان این طرح خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف آثار ذوب فلزات در شمال غرب ایران

کشف آثار ذوب فلزات در شمال غرب ایران