مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 16:352018-06-18اقتصادي

مسئولان با دیدی ترمیمی به بخش کشاورزی بنگرند


رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: نباید نگاه مسئولین به بخش کشاورزی نگاه حذفی و کاهشی در حوزه تولیدات و اشتغال باشد بلکه باید با نگاهی ترمیمی به این بخش بنگرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هاشم ولی پور مطلق، امروز(28 خرداد)، در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بالغ بر 151 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی تحت مدیریت بهره برداران بخش کشاورزی قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 35 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است و ارزش افزوده فعالیت های کشاورزی نسبت به ارزش افزوده کل فعالیت های اقتصادی 29 درصد بوده که بالاتر از میزان کشوری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان این که هم چنین در حال حاضر 41 درصد جمعیت استان روستایی بوده که باز هم از متوسط کشوری بالاتر است، تصریح کرد: این سه عنصر نشان می دهد وضعیت کشاورزی و جامعه شاغلین استان متفاوت با کشور بوده که باید نگاه به بخش کشاورزی استان متفاوت باشد.

ولی پور مطلق با تأکید بر این که نباید نگاه مسئولین به بخش کشاورزی نگاه حذفی و کاهشی در حوزه تولیدات و اشتغال باشد بلکه باید با نگاهی ترمیمی به این بخش بنگرند، اظهار کرد: اگر می خواهیم مصرف آب در بخش کشاورزی را کاهش دهیم باید اشتغال جایگزین برای کشاورزان ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان با دیدی ترمیمی به بخش کشاورزی بنگرند

مسئولان با دیدی ترمیمی به بخش کشاورزی بنگرند