مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 15:562018-06-18سياسي

وعده استاندار خوزستان برای حل مشکل ریزگردهای استان در سال جاری


همایش ملی مقابله با بیابان زایی ظهر امروز در اهواز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خوزستان، نماینده سازمان "فائو" و جمعی از نمایندگان و مسؤولان برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، همایش ملی مقابله با بیابان زایی، ظهر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خوزستان، نماینده سازمان "فائو" و برخی نمایندگان و مسئولان استانی در اهواز برگزار شد.

  استاندار خوزستان در این همایش اظهار کرد: بین بیابان و بارندگی و تبخیر رابطه مستقیمی وجود دارد که طبیعتاً در مناطق بیابانی کمبود بارندگی باعث عدم رشد گیاهان و عدم گسترش کشاورزی می شود و از این بابت مناطقی را که کمتر از 200 میلی متر بارندگی داشته باشند، مناطق بیابانی می نامند.

غلامرضا شریعتی افزود: در خوزستان حدود 1 و 2 دهم میلیون هکتار از زمین ها بیابانی هستند که 350 هزار هکتار آن شامل شن های روان و حدود 350 هزار هکتار دیگر آن کانون ریزگرد هستند که در سال های اخیر پدیدار شده اند که یکی از مشکلات اصلی کشور هستند.

از سال 87 اقداماتی جهت مهار این کانون ها انجام شده و از سال 47 اقداماتی در این زمینه انجام شده و تا سال 95 حدود 127هزار هکتار از زمین های شنی ما با مالچ پاشی و نهال کاری تثبیت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده استاندار خوزستان برای حل مشکل ریزگردهای استان در سال جاری

وعده استاندار خوزستان برای حل مشکل ریزگردهای استان در سال جاری