مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 12:062018-06-18بين الملل

همکاری بازرگانی پاکستان و افغانستان افزایش می یابد


دولت پاکستان برای افزایش همکاری تجاری با افغانستان به تجار مرزنشین افغان اجازه داد تا به صورت مکرر و بدون داشتن ویزا به این کشور سفر کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد، دولت پاکستان برای تسهیل تجارت به مرزنشینان افغانستانی اجازه تردد مکرر را صادر کرده است و آنان می توانند بدون داشتن ویزا و از طریق دریافت مجوز محلی میان مرزهای دو کشور تردد کنند.

به مأموران گمرک پاکستان در مرز تورخم دستور داده شده است که با بهبود سیستم های کامپیوتری امکان تجارت 24 ساعته برای بازرگانان را فراهم کنند.

طبق دستور مرکز فرماندهی ارتش در پیشاور، گمرک پاکستان باید تا پاسی از شب باز باشد تا بتوان کالاهای تجاری را به موقع از مرز مشترک عبور داد.

افزایش ساعت کاری هنگ مرزی نیز یکی دیگر از تصمیماتی است که برای ترغیب بیشتر تجار به فعالیت در نظر گرفته شده است و به نظر می رسد بیش از 10 هزار تاجری که ساکن این منطقه هستند مجددا فعالیت های خود را از سر می گیرند.

گمرک پاکستان موظف است با ارائه تسهیلات ویژه انعطاف بیشتری برای بازرسی خودروهای خالی که از مرز مشترک عبور می کنند نشان دهد.

بازرگانان محلی از ارائه تسهیلات ویژه در مرز مشترک پاکستان و افغانستان استقبال کردند و اقدامات جدید دو کشور مورد استقبال تجار قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری بازرگانی پاکستان و افغانستان افزایش می یابد

همکاری بازرگانی پاکستان و افغانستان افزایش می یابد