مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 11:312018-06-18اقتصادي

از امروز امکان پذیر شد احراز «هویت» بدون نیاز به کپی اسناد


با راه اندازی سامانه احراز هویت الکترونیکی، مردم در دفاتر پیشخوان می توانند به جای ارائه کپی اسناد هویتی، فقط با شماره ملی یا سریال کارت ملی خود، - خدمات دریافت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مردم برای دریافت هر گونه خدمت در دفاتر پیشخوان دولت، به جای کپی اسناد هویتی می توانند شماره ملی یا سریال کارت ملی خود را ارائه دهند.

در اینصورت با حذف نامه نگاری و تلف شدن وقت متقاضیان،کد رهگیری به پرونده الکترونیکی افراد الصاق می شود.

در حال حاضر 9 هزار دفتر پیشخوان دولت وجود دارد و روزانه بیش از 50 هزار نفر از مردم برای دریافت کارت ملی هوشمند به این دفاتر مراجعه می کنند.

  دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای اجرای ماده 1 قانون توسعه حمل و نقل و به منظور کاهش امور تصدی های دولت ایجاد شد که سازمان ثبت احوال کشور نیز به منظور رفاه مردم و کاهش سفرهای درون شهری بخشی از فعالیتهای غیر حاکمیتی خود را به بخش غیر دولتی واگذار کرده است.

این درحالی است که در دفاتر پیشخوان دولت، خدماتی مانند درخواست تعویض و صدور شناسنامه المثنی، صدور اولین کارت شناسایی ملی و تعویض آن، تغییرات مربوط به نام و نام خانوادگی، حذف پسوند و پیشوند،درخواست گواهی های تجرد ، فوت ، شماره ملی، ثبت ازدواج ، طلاق و مشخصات فرزندان در شناسنامه و  درخواست اجرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از امروز امکان پذیر شد احراز «هویت» بدون نیاز به کپی اسناد

از امروز امکان پذیر شد احراز «هویت» بدون نیاز به کپی اسناد