مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 09:402018-06-18پزشكي

24 درصد افراد بین 15 تا 64 سال دچار یک یا چند اختلال روان پزشکی هستند


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 24 درصد افراد بین 15 تا 64 سال دچار یک یا چند اختلال روان پزشکی هستند.

- دکتر ماندانا ساکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، بیان کرد: تغییر سبک زندگی مردم و تغذیه آن ها، عدم فعالیت بدنی و کم مصرف کردن غذاهای سنتی و جایگزین کردن غذاهای فست فودی در سلامت روان تأثیر دارد.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته آرامش بیشتر از آسایش بوده و افراد امنیت خاطر بیشتری داشتند، ادامه داد: در سال های اخیر همین موضوع رفاه و آسایش بیشتر از امنیت روانی آرامش و سلامت روان افراد را درگیر خود کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: عوامل بیولوژیکی، محیطی، روانی، اجتماعی و بهره مندی آن ها از سلامت در امر سلامت روان تأثیر دارد.

ساکی با اشاره به اینکه عوامل ژنتیکی درصد زیادی در بخش سلامت روان به خود اختصاص نمی دهد و آنچه حائز اهمیت است و در سلامت تأثیر دارد عوامل عمومی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیطی است که شامل تغذیه و امنیت غذایی، تحصیلات، محیط کار، شرایط اقتصادی، بیکاری، آب سالم، خدمات بهداشتی درمانی و مسکن است، یادآور شد: در حال حاضر در بین 20 کشور منطقه، رتبه 12 را در امید به زندگی داریم، در میزان مرگ ومیر نوزادی رتبه 13،میزان مرگ ومیر شیرخواری یک سال رتبه 12، مرگ ومیر کودکان زیر 5 سال رت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

24 درصد افراد بین 15 تا 64 سال دچار یک یا چند اختلال روان پزشکی هستند

24 درصد افراد بین 15 تا 64 سال دچار یک یا چند اختلال روان پزشکی هستند