مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 09:002018-06-18پزشكي

ضرورت تشکیل کمیته برنامه ریزی مهندسی ایمنی صنعتی در وزارتخانه های علوم و بهداشت


مدیر گروه ایمنی صنعتی دانشکده سلامت ایمنی و محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آمار بالای حوادث و مرگ و میر در پروژه های ساختمانی و صنعتی بر تشکیل کمیته برنامه ریزی رشته مهندسی ایمنی صنعتی در وزارتخانه های علوم و بهداشت تاکید کرد.

- دکتر موسی جباری در گفت وگو با ایسنا از انتخاب فرایند طراحی و شبیه سازی کارگاه ایمنی کار در ارتفاع و راه اندازی، بهره برداری و بکارگیری آن در برنامه های آموزشی به عنوان فرایند برگزیده در سیزدهمین جشنواره آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبرداد و گفت: علت آغاز این فرآیند، بررسی آمار و حوادث ناشی از کار در کشور بود، به گونه ای که بر اساس این آمار، سالانه حدود 1500 تا 2000 کشته در حوادث ناشی از کار در کشور وجود دارد.

مدیر گروه ایمنی صنعتی دانشکده سلامت ایمنی و محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه طی بررسی ها، بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از حوادث در پروژه های ساختمانی گزارش شده است، عنوان کرد: در بین حوادث ساختمانی نیز بالای 50 درصد علت فوت و نقص عضو مربوط به سقوط از ارتفاع می باشد.

بر اساس نتایج یک طرح پژوهشی که بر روی 100 حادثه منجر به فوت و نقص عضو در پروژه ساختمانی استان تهران انجام شد، علت 57 درصد آنها سقوط از ارتفاع بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت تشکیل کمیته برنامه ریزی مهندسی ایمنی صنعتی در وزارتخانه های علوم و بهداشت

ضرورت تشکیل کمیته برنامه ریزی مهندسی ایمنی صنعتی در وزارتخانه های علوم و بهداشت