مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 خرداد 1397 ساعت 05:362018-06-18اقتصادي

یادداشت/ ابراهیم رزاقی تولید چگونه رونق می گیرد؟


ولنگاری سیاست های اقتصادی به گونه ای رخ نموده که عوامل حامی تولید، خود به عوامل ضد تولید تبدیل شده اند و سیستم بانکی که در اصل قرار بود حامی تولید باشد، - در حال حاضر با سوداگری و واسطه گری، مانع از رونق بخشی تولید شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه حمایت در یادداشتی به قلم ابراهیم رزاقی نوشت: مسئله رونق تولید و افزایش اشتغال در علم اقتصاد، تابع متغیرهایی است که توسط سیاست گذاران اجرایی هر کشوری تدوین می شوند و در جمهوری اسلامی به جهت اینکه معیشت و به گردش درآمدن چرخ زندگی مردم به آرمان استقلال طلبی نظام گره خورده، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

استقلال در قانون اساسی تنها به معنای وابستگی سیاسی از مستکبران نیست بلکه مهم تر از آن، اتکا به داشته ها و آورده های داخلی است که در این میان، دستگاه های حاکمیتی نقش راهبری و هدایت را بر عهده دارند.

این در حالی است که روح غالب بر سیاست های اقتصادی در مواقعی پس از دفاع مقدس، برگرفته از راهکارهای نئولیبرالی تعدیل اقتصادی است که اساساً اعتقادی به حضور فعال نهادهای اجرایی در اقتصاد و حاکمیت بازار ندارد و فقط رنگ و لعابی از راهبردهای کلان نظام به آن خورده است.

ذکر این نکته در مقدمه ضروری است که هدف از این نوشتار، نقد سیاست ها و راهکارهایی است که اقتصاد کشور را به این حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ ابراهیم رزاقی تولید چگونه رونق می گیرد؟

یادداشت/ ابراهیم رزاقی تولید چگونه رونق می گیرد؟