مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 خرداد 1397 ساعت 19:362018-06-17اقتصادي

گازسوزهای پرهزینه در صف معاینه فنی/ صفر تا صد دست اندازهای معاینه فنی


معینه فنی خودرو از جمله الزاماتی است که هر دارنده خودرویی دیر یا زود ناگزیر به دنبالش می رود؛ اما عمده مشکلات در مسیر دریافت معاینه فنی خودرو چیست و راهکار آن در دستان کیست؟ پرسشی که به آن پاسخ خواهیم داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین در سال 1353 برای نخستین بار بحث بررسی میزان آلایندگی و وضعیت سلامت خودروها در ایران به طور رسمی مطرح شد؛ در این سال در قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان شد که انجام معاینه فنی الزامی است.

با این حال با توجه به مواردی همچون تغییرات شدید قیمت بنزین، تغییرات اساسی در سیستم در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر اولویت های اساسی کشور، تا سال 1369 اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداد.

در این سال ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران تحت نظر معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تشکیل شد و در سال 1372، بیانیه ای تحت عنوان هوای پاک تصویب شد، 2 سال بعد یعنی در سال 1374، مجلس شورای اسلامی لایحه نحوه جلوگیری از آلودگی هوا (ماده 5 الزام گواهینامه رعایت حد مجاز آلودگی) را تصویب کرد.

  آغازی بر آرزوی پایان آلودگی از همین سال نیز تجهیز 93 تعمیرگاه مجاز به 100 دستگاه تست سنجش آلودگی هوا از نوع SUN MEN 1500 آغاز شد.

در سال 1375 نیز شرکت گسترش معاینه فنی خودرو تأسیس شد که از همان ابتدا گازسوز کردن خودروهای عمومی و بخشی از خودروهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گازسوزهای پرهزینه در صف معاینه فنی/ صفر تا صد دست اندازهای معاینه فنی

گازسوزهای پرهزینه در صف معاینه فنی/ صفر تا صد دست اندازهای معاینه فنی