مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 خرداد 1397 ساعت 09:452018-06-17بين الملل

اعتراف شبه نظامیان وابسته به اخوان به طرح ریزی ترور مسئولان برجسته مصر


مسئولان قضایی مصر می گویند دو گروه "لواء الثوره" و "حسم"، از شاخه های نظامی اخوان المسلمین اذعان کرده اند که به دنبال ترور یکی از نمایندگان برجسته پارلمان این کشور بوده اند.

- مسئولان قضایی مصر می گویند دو گروه "لواء الثوره" و "حسم"، از شاخه های نظامی اخوان المسلمین اذعان کرده اند که به دنبال ترور یکی از نمایندگان برجسته پارلمان این کشور بوده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الیوم السابع، 52 تن از اعضای این دو گروه که بازداشت شده اند، در مقابل دادستان مصر اعتراف کرده اند که طی پنج سال اخیر به دنبال ترور مصطفی بکری، نماینده پارلمان این کشور در سال 2017 بودند و برخی از آنها در ترور نافرجام علی جمعه، مفتی سابق مصر در ژوییه 2016 و کشتن یک قاضی در نوامبر سال میلادی مذکور دست داشتند.

بنا بر این گزارش همچنین متهمان اعتراف کرده اند که در 12 عملیات تروریستی شامل هدف گیری افسران پلیس، بمب گذاری خودرو، رصد نهادهای عمومی و اقتصادی به منظور هدف گرفتن آنها دست داشتند.

دستگاه قضایی مصر مدعی است که متهمان اعتراف کرده اند که با نیروهای امنیتی مامور متفرق کردن اعتصاب میدان "رابعه العدویه" در اوت 2013، درگیری مسلحانه داشته و در راهپیمایی های مسلحانه و تجمع هایی که اخوان المسلیمن ترتیب داده بود از سلاح و بمب های صوتی استفاده کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراف شبه نظامیان وابسته به اخوان به طرح ریزی ترور مسئولان برجسته مصر

اعتراف شبه نظامیان وابسته به اخوان به طرح ریزی ترور مسئولان برجسته مصر