مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 خرداد 1397 ساعت 08:452018-06-15سياسي

ضرورت آموزش "علم جانورشناسی" و "اهمیت تنوع زیستی" از دوران کودکی


عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران گفت: علم جانورشناسی، اهمیت تنوع زیستی و حیات وحش باید از دوران کودکی به افراد در کشور آموزش داده شود.

- ضرورت آموزش "علم جانورشناسی" و "اهمیت تنوع زیستی" از دوران کودکی عضو هیات علمی انستیتو پاستور ایران گفت: علم جانورشناسی، اهمیت تنوع زیستی و حیات وحش باید از دوران کودکی به افراد در کشور آموزش داده شود.

دکتر احمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، تاکید کرد: در کشور ما جانورشناسی این گونه تعریف شده است که جانورشناسان جانوران را از طبیعت جمع آوری می کنند و آن ها را در یکسری قفسه قرار می دهند و در نهایت نیز یک نام برای آن ها انتخاب می کنند، در حالی که علم جانورشناسی بسیار پایه ای و کاربردی تر از چیزی است که مردم تصور می کنند.

وی اضافه کرد: البته این مساله، یک مشکل ریشه ای است، بنابراین آشنایی با علم جانورشناسی، اهمیت تنوع زیستی و حیات وحش باید از دوران کودکی به افراد آموزش داده شود.

این متخصص زیست جانوری با اشاره به اینکه کمر رشته های علوم پایه بدون حمایت مسئولان می شکند، اظهار کرد: با وجود این که رشته های علوم پایه بسیار حیاتی هستند، اما توجه ویژه ای از سوی دولت و مسئولان نسبت به آن ها وجود ندارد و در چنین شرایطی نمی توان در این رشته ها اشتغال ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت آموزش "علم جانورشناسی" و "اهمیت تنوع زیستی" از دوران کودکی

ضرورت آموزش "علم جانورشناسی" و "اهمیت تنوع زیستی" از دوران کودکی