مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 خرداد 1397 ساعت 06:302018-06-15ورزشي

ملک محمدی: مربیان خود بهترین روانشناس برای تیم های ملی کشتی هستند


عضو کمیته حمایت علمی از برنامه های فنی تیم های ملی کشتی با بیان این که مربیان بهترین روانشناس برای تیم های ملی هستند، گفت: هنوز در تیم های ملی بزرگسالان از وجود روانشناسی که واجد شرایط باشد و شناخت کافی به کشتی داشته باشد، - برخوردار نیستیم و خود مربیان بهترین روانشناس برای تیم های ملی هستند.

دکتر تورج ملک محمدی در گفت وگو با ایسنا، درباره جذب روانشناس برای تیم های پایه کشتی و این که آیا در رده بزرگسالان نیز امکان حضور روانشناس وجود دارد یا خیر؟ اظهار کرد: کشتی یک ورزش خاص و متفاوت از سایر رشته هاست و چون بحث کنترل وزن در آن مطرح است، فشار روانی زیادی روی کشتی گیر است بویژه در مسابقات حساس و مهم این فشار روانی به حدی زیاد است که اگر روانشناس خود یک کشتی گیر نباشد و شناخت کافی نسبت به کشتی نداشته باشد، در کاهش این فشار روانی تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

وی گفت: در گذشته نیز روانشناسان زیادی به فدراسیون کشتی مراجعه کردند که متاسفانه واجد شرایط نبودند و نمی توانستند شرایط کشتی گیر را به خوبی لمس کنند.

همین مساله سبب شد تا بازخورد قابل توجهی دریافت نکنیم.

اگر از نظر علمی به بحث روانشناسی ورود کنیم، می بینیم که حضور روانشناس در کنار تیم های ملی کشتی زمانی مفید و نتیجه بخش است که شرایط کشتی گیر را به خوبی درک کند و همواره در کنار کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ملک محمدی: مربیان خود بهترین روانشناس برای تیم های ملی کشتی هستند

ملک محمدی: مربیان خود بهترین روانشناس برای تیم های ملی کشتی هستند