مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 خرداد 1397 ساعت 00:152018-06-14پزشكي

علل ابتلا به بی اختیاری ادرار و روش های درمان آن


یک متخصص طب اورژانس با بیان اینکه الکل، افزایش حجم مایعات بدن، کافیین، نوشابه های گازدار، چای و موارد مشابه، بعضی از داروها مانند داروهای قلبی و آرام بخش ها، - عفونت ادراری و یبوست از علل موقت بی اختیاری ادرار شناخته می شوند،اظهارکرد: حاملگی و زایمان، تغییرات متعاقب افزایش سن در بدن، ابتلا به بیماری های پروستات و سنگ مثانه و برداشتن رحم از جمله علل دائمی بروز این بیماری هستند.

دکتر غلامرضا معصومی در گفت وگو با ایسنا درباره بیماری بی اختیاری ادرار گفت: بی اختیاری ادرار یک بیماری است که به دنبال از دست رفتن قدرت کنترلی مثانه ظاهر می شود.

این بیماری از دفع چند قطره ادرار در زمان سرفه و عطسه تا عدم کنترل ادرار قبل از رسیدن به توالت در افراد مختلف، متفاوت است.

این مشکل در زنان سالمند، دارای وزن زیاد و سیگاری شایع تر است.

معصومی ادامه داد: در بعضی مواقع فرد می تواند شرایط این بیماری را تحمل کند اما توصیه می شود در مواردی مانند زمانی که این بیماری بر کیفیت زندگی فرد و فعالیت های روزمره او تاثیر می گذارد و در مواقعی که نشانه ای از ابتلا به یک بیماری زمینه ای و خون در ادرار وجود دارد، بیمار به پزشک مراجعه کند.

این متخصص طب اورژانس افزود: درمان هایی چون ارائه تکنیک های رفتاری مانند تمرین مثانه، ادرار کردن بر اساس ساعت تنظیم شده نه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل ابتلا به بی اختیاری ادرار و روش های درمان آن

علل ابتلا به بی اختیاری ادرار و روش های درمان آن