مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 19 خرداد 1397 ساعت 07:152018-06-09پزشكي

ارتقاء اثربخشی درمان سرطان ریه با نانوالیاف مغناطیسی


پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تحقیقات آزمایشگاهی خود به نانو الیافی مغناطیسی دست یافتند که با انتقال هدفمند دارو به بافت سرطانی، اثر بخشی درمان های سرطان ریه را ارتقاء می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از راهکارهای مطرح در زمینه کاهش اثر بخشی عوارض جانبی داروهای ضد سرطان طراحی سیستم های هوشمند انتقال دارو به منظور رهاسازی کنترل شده داروها در بافت هدف است.

بر این اساس محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تحقیقات جدید خود تلاش کردند تا نانو الیاف مغناطیسی حساس به pH را طراحی کنند که بتوان از آن جهت رهاسازی کنترل شده و آهسته داروی ضدسرطان در بافت سرطانی استفاده کرد.

دکتر محمد ایرانی از محققان این طرح، سرطان ریه را یکی از کشنده ترین انواع سرطان ها در دنیا معرفی کرد و یادآور شد: داروهای طراحی شده جهت درمان این سرطان، عمر پایینی دارند که این امر منجر به اثربخشی پایین دارو و مصرف آن در دوزهای بالا می شود ضمن آنکه افزایش دوز دارو عوارض جانبی بالایی را به همراه دارد.

وی رهاسازی آهسته این دارو در محل هدف را یکی از راهکارهای برای رفع این چالش عنوان کرد و ادامه داد: این روش می تواند منجر به افزایش اثربخشی دارو و کاهش اثرات جانبی آن شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقاء اثربخشی درمان سرطان ریه با نانوالیاف مغناطیسی

ارتقاء اثربخشی درمان سرطان ریه با نانوالیاف مغناطیسی