مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 18 خرداد 1397 ساعت 09:352018-06-08بين الملل

مکرون: ترامپ مانع احترام دیگر اعضا به برجام نشود


رییس جمهور فرانسه با اشاره به مخالفت ترامپ با برجام به دلیل اینکه این توافق از سوی اوباما امضا شده است، گفت: ترامپ نباید مانع احترام دیگر اعضا به توافق هسته ای شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین،امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در نشست خبری مشترک با جاستین ترودو، همتای کانادایی خود در رابطه با برجام گفت: پیام کشورهای عضو گروه جی هفت به ترامپ باید این گونه باشد که ترامپ از توافقی که از سوی رییسجمهور پیش از خود به امضا رسیده خرسند نیست، شاید تنها به این دلیل که این توافق توسط رییسجمهور پیشین آمریکا امضا شده است.

وی در ادامه خطاب به ترامپ افزود: اما مانع احترام دیگر طرفها به این توافق نشوید و تلاش زیادی صرف خروج از این توافق انجام ندهید چرا که امروز برجام بهترین محافظی است که در اختیار داریم.

مکرون همچنین با تاکید بر اینکه خروج از برجام می تواند اعتبار مذاکرات آتی واشنگتن با پیونگ یانگ را تحت تاثیر قرار دهد گفت: خروج از توافق هسته ای ایران می تواند بر مذاکرات برای خلع تسلیحات هستهای شبه جزیره کره تاثیر منفی بگذارد.

اگر توافقی که تنها سه سال پیش با ایران به امضا رسید لغو شود مذاکرات کره چه اعتباری خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دونالد ترامپ در اواسط ماه جاری اعلام کرد که آمریکا به طور یک جانبه از برجام خارج خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکرون: ترامپ مانع احترام دیگر اعضا به برجام نشود

مکرون: ترامپ مانع احترام دیگر اعضا به برجام نشود