مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 خرداد 1397 ساعت 01:162018-06-01فرهنگي

رضا اکبری سرگشتگی هویت- بیماری روزگار ما


نیل پستمن، صاحب نظر در امر رسانه و علم ارتباطات، در یکی از آثار خودش به عنوان زندگی در عیش و مردن در خوشی که به مسئله ی تأثیر رسانه ها بر فرهنگ و جامعه ی غرب می پردازد، - تحلیل و بررسی خودش از وضعیت زندگی انسان ها در غرب را، با آوردن قطعه هایی از دو داستان علمی تخیلی می آغازد.

نیل پستمن، صاحب نظر در امر رسانه و علم ارتباطات، در یکی از آثار خودش به عنوان زندگی در عیش و مردن در خوشی که به مسئله ی تأثیر رسانه ها بر فرهنگ و جامعه ی غرب می پردازد، تحلیل و بررسی خودش از وضعیت زندگی انسان ها در غرب را، با آوردن قطعه هایی از دو داستان علمی تخیلی می آغازد.

وی ابتدا قطعاتی از رمان علمی تخیلی آلدوس هاکسلی؛ دنیای شگفت انگیز نو می آورد، در پایان نقل آن قطعات، جامعه ی توصیف شده در رمان را بسیار نزدیک به آنچه در غرب جاری است؛ می بیند.

وی می گوید: دنیایی که هاکسلی برای آینده ی بشریت پیش بینی می کند؛ دارای حکومتی واحد است، واحد و جهانی و برخوردار از نظمی بسیار پیشرفته.

آدم ها مانند موریانه و زنبورعسل دارای زندگی سامان یافته و منظمی هستند و همان طور که گفته شد در آن از اندیشه و تفکر و اراده ی مستقل خبری نیست.

انسانی که در دنیای شگفت انگیز نو مبتلا به بیماری اندیشه شود و احساس خودآگاهی کند، سرانجام دو راه در مقابل خود می بیند: پناه بردن به سوما برای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضا اکبری سرگشتگی هویت- بیماری روزگار ما

رضا اکبری سرگشتگی هویت- بیماری روزگار ما