مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 13:452018-05-28پزشكي

مسمومیت با قارچ های خودرو، یکی از چالش های فصل بهار


رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: یکی از چالش های فصل بهار، مسمومیت با قارچ بود که آمار تا به این لحظه 140 نفر گزارش شده است .

- اصغر جعفری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کل ماموریت های اورژانس 115 در اردیبهشت ماه 2205 بوده است، گفت: از این میزان، تعداد ماموریت های تصادفی شهری 356 و ماموریت های تصادفی جاده ای 289 بوده است.

وی ادامه داد: ماموریت های غیرتصادفی شهری بالغ بر 1416 بوده است و تعداد کل ماموریت های غیرتصادفی جاده ای در حدود 144 بوده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: بیشترین موارد ماموریت ها مربوط به بیماران قلبی و تنفسی بوده است .

این مسئول با اشاره به اینکه همچنان توصیه می شود مردم از خوردن قارچ های خودرو، اجتناب کنند، افزود: مصرف و حتی لمس قارچ های سمی می تواند باعث بروز مسمومیت، نارسایی کبدی و حتی مرگ شود.

تنها از قارچ هایی که در فروشگاه های معتبر و در بسته بندی های بهداشتی عرضه می شوند، استفاده کنید .

وی با اشاره به اینکه، قارچ های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ های خوراکی دارند، تصریح کرد: شناسایی و تشخیص قارچ های خوراکی و نوع سمی از طریق شکل و خصوصیات ظاهری امکان پذیر نبوده و فقط در آزمایشگاه میسر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت با قارچ های خودرو، یکی از چالش های فصل بهار

مسمومیت با قارچ های خودرو، یکی از چالش های فصل بهار