مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 13:102018-05-28اقتصادي

تراژدی سیر قهقهرایی طلای سبز کشور


دانشیار دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: تخریب های ناشی از فعالیت انسانی و قاچاقچیان را نمی توان طی مدت کوتاهی جبران کرد، زیرا جنگل ها در سیر قهقرایی قرار دارند و گونه های مختلف در حال از بین رفتن هستند.

- محمد رضا پورمجیدیان در گفت و گو با ایسنا درباره حفاظت از جنگل، اظهار کرد: بی توجی دولت و بی مهری مردم به جنگل ها باعث نابودی قطب حیات کشور شده است، حتی با جنگلکاری ها در ایام مختلف نیز امیدی در بهبودی وضع جنگل وجود ندارد.

وی با اشاره به این که جنگل از جنبه های مختلفی مورد هجوم قرار دارد تصریح کرد: افرادی که در حاشیه جنگل و یا درون آن زدگی می کنند و نیز دامداران با وارد کردن دام خود در مناطق درختکاری شده مانع رشد درختان می شوند.

همچنین با عبور تصمیمات ملی همچون عبور دکل برق و لوله گاز از قلب جنگل ها و بهره برداری غیرکارشناسانه دولت از با ارزش ترین منابع طبیعی، سیر قهقهرایی طلای سبز کشور زودتر رقم می خورد.

پورمجیدیان با تاکید بر اینکه دولت باید هر چه زودتربرای بازسازی و حمایت از جنگل ها تلاش کند، چرا که این جنگل ها ثبیت کننده آب، خاک و تولید اکسیژن است، ادامه داد: وضعیت اکنون جنگل ها قابل قیاس با 50 سال قبل نیست، امروز نابه سامانی و مرگ گونه های کمیاب در این مناطق بیداد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراژدی سیر قهقهرایی طلای سبز کشور

تراژدی سیر قهقهرایی طلای سبز کشور