مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 11:202018-05-28اقتصادي

تگرگ 6 میلیارد تومان به باغات ملکان خسارت زد


فرماندار شهرستان ملکان با اشاره به بارش تگرگ در اردیبهشت ماه سال جاری، گفت: میزان خسارت سرمازدگی فروردین ماه نسبت به تگرگ اردیبهشت کم تر بوده است، - طی ماه گذشته شش میلیارد تومان خسارت به باغات ملکان در اثر تگرگ وارد شده که بخش عمده ی آن ها باغ انگور است.

محمد باقر خانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که طبق برآورد اولیه کارشناسان، 60 درصد از سطح باغات شهرستان ملکان در اثر سرمازدگی 28 فرودین، بالای 90 درصد خسارت دیده اند، اظهار کرد: حجم مالی این خسارت ها 32 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی با اشاره به این که هم اکنون 4650 هکتار از باغات و 7000 هکتار اراضی زراعی تحت پوشش بیمه هستند، افزود: امسال با توجه به عدم استقبال مردم از بیمه، باغات کم تری تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، در حالی که دو سال گذشته هشت هزار هکتار از باغات ملکان بیمه شده بودند.

وی با بیان این که میزان خسارت اصلی باغات انگور زمان برداشت محصول تعیین می شود، گفت: کارشناسان جهت ارزیابی دقیق از خسارت وارده به باغات انگور مراجعه می کنند و بعد از طی مراحل اداری خسارت وارده به باغات بیمه شده پرداخت می شود، پیش بینی می شود خسارت وارده به باغات ملکان در سال جاری تا پایان سال 97 پرداخت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تگرگ 6 میلیارد تومان به باغات ملکان خسارت زد

تگرگ 6 میلیارد تومان به باغات ملکان خسارت زد