مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 11:062018-05-28پزشكي

دستکاری ژنتیکی تولید بیشتر برنج را ممکن می کند


محققان معتقدند با استفاده از روش دستکاری ژنتیکی CRISPR/Cas9 می توان نهال های برنجی به دست آورد که میزان تولید دانه های برنج از آنها 25 تا 31 درصد بیشتر از نهال های برنج موجود در جهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس" به نقل از انگجت، برنج یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در بسیاری از نقاط جهان است که با توجه به رشد شدید جمعیت تولید بیشتر آن دارای ضرورت انکارناپذیری است اما یک چالش مهم در این زمینه محدودیت زمین های کشت موجود برای تولید این غذای حیاتی و پرطرفدار است.

پژوهشگران برای غلبه بر این مشکل به دستکاری ژنتیکی گیاه برنج و دانه های آن روی آورده اند تا تولید مقدار بیشتری برنج از هر بذر ممکن شود.

آنان می گویند با استفاده از روش دستکاری ژنتیکی CRISPR/Cas9 می توان نهال های برنجی به دست آورد که میزان تولید دانه های برنج از آنها 25 تا 31 درصد بیشتر از نهال های برنج موجود در جهان است.

نهال های برنج دستکاری شده به صورت ژنتیکی توسط محققان دانشگاه Purdue با موفقیت کاشته شده اند و بررسی ها نشان می دهد استفاده از این روش هیچ عوارض جانبی به همراه نمی آورد.

البته روش یادشده هنوز برای استفاده انبوه در مزارع کشاورزی قابل استفاده نیست و باید بررسی های بیشتری در این زمینه بر روی انواع بذرهای برنج به عمل آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستکاری ژنتیکی تولید بیشتر برنج را ممکن می کند

دستکاری ژنتیکی تولید بیشتر برنج را ممکن می کند