مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 10:462018-05-28فناوري

استفاده از گوشی در رختخواب مهم ترین عامل خواب بی کیفیت


براساس نتایج به دست آمده از تازه ترین تحقیقات، زمانی که افراد به گوشی های هوشمند و تبلت های خود در تاریکی نگاه می کنند، طول موج کوتاه نور آبی منجر به تأخیر در ترشح ملاتونین می شود و پیرو آن، - فرآیند خواب را سخت تر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس"، براساس نتایج به دست آمده از تازه ترین تحقیقات، زمانی که افراد به گوشی های هوشمند و تبلت های خود در تاریکی نگاه می کنند، طول موج کوتاه نور آبی منجر به تأخیر در ترشح ملاتونین می شود و پیرو آن، فرآیند خواب را سخت تر می کند.

نویسنده ارشد این تحقیقات از دانشگاه هوستون گفت: دستگاه های الکترونیکی نظیر تبلت و گوشی همراه سطح هورمون خواب را کاهش و کیفیت خواب را تحت تأثیر خود قرار می دهند .

متخصصان دانشگاه هوستون در ادامه می گویند: هزینه های پایین آمدن کیفیت خواب به خصوص در کودکان بسیار بیشتر از خستگی و خواب آلودگی است؛ عدم داشتن خواب منظم با خطر بالایی از افسردگی، چاقی، حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت مرتبط است .

بر اساس بررسی های صورت گرفته،این وسیله امواجی را از خود منتشر می کند که می تواند هدایت کننده فاکتورهای منفی برای ایجاد تومور ها و غده های بیماری زا باشد که این اصل در افراد ضعیف تر مانند کودکان بیشتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از گوشی در رختخواب مهم ترین عامل خواب بی کیفیت

استفاده از گوشی در رختخواب مهم ترین عامل خواب بی کیفیت