مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 10:102018-05-28فرهنگي

احتمال لغو مجدد جایزه نوبل ادبیات در سال 2019


رییس بنیاد آلفرد نوبل اعلام کرد که اعطای جایزه نوبل ادبیات در سال آینده نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نیویورک تایمز، پس از این که آکادمی سوئدی نوبل، تصمیم گرفت به دلیل حواشی مربوط به رسوایی اخلاقی، برای اولین بار در هفت دهه اخیر جایزه نوبل ادبیات را در سال 2018 برگزار نکند و به جای آن در سال 2019 دو برنده اعلام کند، حالا رییس آکادمی نوبل اعلام کرده که در سال آینده نیز اعطای این جایزه قطعی نیست.

لارس هیکنستن رییس بنیاد آلفرد نوبل، در یک مصاحبه رادیویی از احتمال به تعویق افتادن مجدد نوبل ادبیات در سال 2019 خبر داده تا این نهاد فرهنگی با سابقه 232 ساله در بحران عمیق تر از گذشته فرو برود.

بر اساس اعلام هیکنستن جایزه نوبل ادبیات تنها زمانی مجددا اعطاء می شود که اعتماد عمومی مجددا جلب شود و این به آن معناست که اعطای مهم ترین جایزه دنیای ادبیات در سال 2019 نیز قطعی نیست.

رییس آکادمی نوبل همچنین بدون اشاره به نام افراد از 10 نفر از اعضالی کنونی کمیته نوبل ادبیات خواسته که اگر برای آکادمی نوبل و آینده آن مفید نیستند از سمت خود کناره گیری کنند.

وی همچنین عنوان کرده است، در صورتی که آکادمی نوبل ادبیات نتواند مشکل خود را حل کند، بنیاد آلفرد نوبل ناگزیر خواهد بود موسسه دیگری را برای برگزاری معتبرترین جایزه ادبی ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال لغو مجدد جایزه نوبل ادبیات در سال 2019

احتمال لغو مجدد جایزه نوبل ادبیات در سال 2019