مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 خرداد 1397 ساعت 09:402018-05-28اجتماعي

شروع گلدهی سوسن چلچراغ از نیمه دوم خرداد ماه


سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: به علت موج سرما و برف نابهنگام و یخبندان اردیبهشت ماه سال جاری، احتمالاً زمان آغاز گلدهی با تأخیر از نیمه خرداد آغاز شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی فلاح گفت: در آخرین بازدید که از وضعیت اثر طبیعی ملی گل سوسن چلچراغ به عمل آمده، وضعیت این گیاه خوب بود و پیش بینی می شود تا 10 روز آینده، این اثر طبیعی ملی به گل بنشیند.

وی یادآور شد: امسال به علت موج سرما و برف نابهنگام و یخبندان اردیبهشت ماه سال جاری، احتمالاً با شرایط موجود، زمان شروع گلدهی با تأخیر از نیمه خرداد آغاز شود.

فلاح ادامه داد: بارش برف و یخ بندان اردیبهشت ماه امسال، بر بسیاری از درختان و گیاهان از جمله گردو، راش و گل سوسن چلچراغ تأثیر گذاشته است.

وی خاطر نشان کرد: آفت طبیعی این گل که نوعی حشره به نام Lilioceris faldermni است که محیط بانان همه روزه به صورت و دستی اقدام به جمع آوری این آن و انتقال آنان به مناطق دور دست می کنند.

با این اقدام جمعیت این آفت کنترل و احتمال آسیب رساندن آن به گل از میان خواهد رفته است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار ادامه داد: با توجه به مراجعه زودتر از موعد علاقه مندان بازدید از گل، تقاضا می کنیم تا اخبار مربوط به وضعیت گل را از پورتال رسمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان به آدرس اینترنتی https://


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شروع گلدهی سوسن چلچراغ از نیمه دوم خرداد ماه

شروع گلدهی سوسن چلچراغ از نیمه دوم خرداد ماه